Op welke TV kanalen kun je bij Ad Alliance adverteren?

Op welke TV kanalen kun je bij Ad Alliance adverteren?

Wil je opvallen bij een breed publiek in Nederland? Dan is adverteren via Ad Alliance een slimme keuze. Deze partij is namelijk verantwoordelijk voor de reclamezendtijd van onder andere RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, Videoland, Ziggo Sport, ESPN, Disney+ en HBO Max.

Of je nu een groot merk bent of lokaal wil scoren, er is voor elke campagne een passend kanaal of platform. Van knallende tv-commercials tot online video’s en slimme billboards rond populaire programma’s: de mogelijkheden zijn eindeloos. En dankzij alle data die beschikbaar is, kun je steeds gerichter je doelgroep bereiken. Zeker nu tv en online steeds meer door elkaar heen lopen, is de kracht van Ad Alliance groter dan ooit.

Adverteren bij GTST of Expeditie Robinson

Wil je je merk op televisie laten zien? Dan heb je bij Ad Alliance echt wat te kiezen. RTL 4 is nog steeds een kijkcijferkanon. Denk aan vaste waarde Goede Tijden Slechte Tijden, elke doordeweekse avond om acht uur. Dit programma trekt al jarenlang trouwe kijkers, vooral vrouwen tussen de 25 en 54 jaar. Dat is een doelgroep die veel koopt, beslist en dus interessant is voor adverteerders.

Ook programma’s als Holland’s Got Talent zijn ideaal voor adverteren. Deze talentenshow is een familiemagneet op de vrijdagavond. De combinatie van jonge kijkers, gezinnen en fans van alle leeftijden zorgt voor een brede exposure. Perfect dus als je je merk een boost wil geven.

Late night adverteren kan bij programma’s als RTL Tonight en Lubach. Deze shows trekken een hoogopgeleid, maatschappelijk betrokken publiek. Daar sluit een merk met inhoud goed bij aan. En voor de realityliefhebber is er natuurlijk ook B&B Vol Liefde, dat dit najaar een reünie-uitzending krijgt.

RTL 5 richt zich meer op sensatie en spraakmakende documentaires. Denk aan Kees van der Spek: Ontmaskert en PI Haaglanden. Dat zijn programma’s met een sterk verhaal die prima passen bij merken die op zoek zijn naar impact. RTL 7 is dan weer het domein van actie. In september staat er een hele week Gerard Butler-films gepland. Daarna volgt een blok vol James Bond-films.

En tot slot RTL 8 zendt Nederlandse romantische komedies uit, zoals Huisvrouwen Bestaan Niet en Foodies. Ideaal voor merken die op zoek zijn naar emotie en herkenning.

Ad Alliance opent de deuren naar streaming en online video

Naast televisie heeft Ad Alliance ook een ijzersterk online aanbod. Zo kun je adverteren op Videoland, Disney+, ESPN YouTube, HBO Max en meer. Daarmee bereik je mensen die zelf bepalen wat en wanneer ze kijken. En dat betekent: relevanter en persoonlijker adverteren dan ooit.

Videoland is een van de paradepaardjes van Ad Alliance. Hier kun je adverteren rondom programma’s als De Roelvinkjes en Echte Jongens Op Safari. Dat zijn shows met een jonge, betrokken doelgroep die vaak en veel streamt. Ook de SAVOD-pakketten voor Disney+ en HBO Max zijn interessant. Hier kun je bijvoorbeeld adverteren rond kindercontent, met als voorwaarde dat je reclame kindvriendelijk is en voldoet aan alle regels.

Ad Alliance biedt ook adverteren rond grote sportevenementen. Op ESPN YouTube worden samenvattingen en interviews van Eredivisiewedstrijden geplaatst. Daar kun je als merk slim op aanhaken met instream video’s. En via Ziggo Sport kun je aanwezig zijn tijdens de Champions League, Europa League en Conference League. Met Dynamic Ad Replacement op HBO Max worden advertenties realtime vervangen op basis van wie er kijkt. Superkrachtig én vernieuwend.

Wil je meteen groot bereik combineren met slimme targeting? Dan is het SAVOD pakket van Ad Alliance een aanrader. Je spot wordt getoond op meerdere platformen tegelijk, zoals Videoland, Disney+, Ziggo Sport en ESPN. Zo bereik je jouw doelgroep op het juiste moment, op het juiste scherm.

Adverteren met scherpe billboarding tarieven

Wil je liever subtiel in beeld komen zonder een klassieke commercial? Dan is billboarding ideaal. Bij Ad Alliance kun je rond populaire programma’s korte uitingen laten zien van vijf seconden. Die zijn niet te skippen en vallen direct op aan het begin en einde van een uitzending. Neem bijvoorbeeld De Augurkenkoning, een realityserie over de familie Kesbeke.

Rondom dat programma vinden we op de Ad Alliance tariefkaart een pakket van zeven afleveringen met zichtbaarheid op tv én online. Met een combinatie van GRP’s en Videoland-impressies bereik je een stevig publiek. De investering ligt rond de 100.000 euro, dus het is een volwaardig billboardtraject.

Ook Casa Di Beau is zo’n kanshebber. Vier afleveringen lang wekelijks zichtbaar op RTL 4 en Videoland, gericht op huishoud verantwoordelijken tussen 25 en 54 jaar. Deze doelgroep kijkt aandachtig en staat open voor merken die iets toevoegen aan het gesprek of sfeer van het programma. En rond Say Yes To The Dress kun je adverteren bij vrouwen die bezig zijn met trouwen of mode. Daar kun je als merk echt relevant zijn. Voor iets meer dan 16.000 euro per week ben je daar volledig zichtbaar.

Wat is framesplit?

Een andere opvallende manier om te adverteren via Ad Alliance is met een Framesplit. Hierbij wordt je commercial direct vóór het programma uitgezonden, in een speciaal reclameblokje dat volledig is aangepast aan de sfeer van de show. Denk bijvoorbeeld aan Expeditie Robinson of Te Land, Ter Zee en In De Lucht. Uit onderzoek blijkt dat zo’n Framesplit 25% langer bekeken wordt en 18% meer spontane merkherkenning oplevert. Je valt dus meer op, en je boodschap blijft beter hangen.

Ad Alliance en sport

Ook voor sportliefhebbers biedt Ad Alliance een indrukwekkend aanbod. Of beter gezegd: een uitgelezen kans voor merken die fans willen bereiken. In september staan de Champions League, Europa League en Conference League weer op het programma, met topclubs als PSV, Ajax en Feyenoord. Alle wedstrijden zijn te zien via Ziggo Sport, ESPN en HBO Max. Daarmee kun je in het hart van de beleving terechtkomen met jouw merk.

Nieuw in het aanbod is de combinatie van ESPN YouTube, Ziggo Sport App en live sport op HBO Max. Voor €25 CPM kun je jouw spot laten draaien bij highlights, interviews, livestreams en Voetbalpraat-fragmenten. Voor merken die iets met sport of mannendoelgroepen doen, is dit een must

Kortom, adverteren bij Ad Alliance draait om relevantie

Adverteren via Ad Alliance draait al lang niet meer alleen om bereik. Het gaat om relevantie. De juiste boodschap bij het juiste programma, op het juiste moment. Of dat nu op tv is, via Videoland, op ESPN YouTube of in een app, het kan allemaal. Met pakketten op maat, slimme technieken zoals Framesplit en billboarding, én een enorme hoeveelheid kwalitatieve content is Ad Alliance dé plek om jouw merk te laten groeien.