Meetbaar resultaat boeken via social media

Meetbaar resultaat boeken via social media

Wil je graag dat jouw bedrijf meer succes boekt? In dit artikel lees je over social media kanalen die je kunt inzetten om meer omzet, volgers of naamsbekendheid te genereren. Wanneer je zelf weinig tijd hebt om je social media kanalen bij te houden kun je dit uitbesteden aan een social media bureau als Your Business Online. Dit bureau is sinds 2011 gespecialiseerd in social media marketing en kan mooie resultaten voor jouw bedrijf behalen.

Als je met social media marketing aan de slag wil, zijn er diverse kanalen waar je uit kunt kiezen zoals: Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn of YouTube. Om te bepalen welk kanaal/kanalen je kiest, dien je te achterhalen op welk kanaal/kanalen jouw doelgroep zich bevindt.

Facebook marketing

Is jouw doelgroep tussen de 20 en 29 jaar? Dan kan adverteren op Facebook een goede optie zijn. Omdat een hoog percentage van deze leeftijdsgroep op dit social media kanaal actief is. Je kunt advertenties targetten op bepaalde groepen. Zoals leeftijd, locatie, interesesse, geslacht, et cetera. Hierdoor kun je gericht adverteren op jouw doelgroep. Dit is een effectieve manier om mensen naar je website te leiden. Ook hiervoor is het mogelijk om contact op te nemen met een social media bureau die alles voor jou uit handen neemt en die precies weet hoe je social media ads moet inrichten.

Instagram marketing

Naast Facebook kan Instagram ook een interessant social media kanaal zijn. In 2021 had Instagram 5,9 miljoen Nederlandse gebruikers. Dit kanaal is onder jongeren zeer populair. Maar ook volwassenen gebruiken Instagram steeds meer. Valt jouw doelgroep hieronder? Dan het zeker interessant zijn om een bedrijfspagina aan te maken op Instagram. Via dit kanaal kun je met foto’s en video’s van je producten/diensten je bedrijf etaleren. Je kunt hier meer informatie plaatsen over je bedrijf en activiteiten en evenementen in Instagram bio opnemen.

YouTube marketing

Je kunt er ook voor kiezen om YouTube marketing in te zetten voor jouw bedrijf. YouTube en is zeer populair bij de leeftijdsgroep 18 tot 34 jaar. YouTube is bijna de vervanger van televisie geworden. In 2021 maakte meer dan 9 miljoen Nederlanders gebruik van dit kanaal. Via YouTube kun je advertenties en video’s plaatsen om producten of diensten te promoten. Wanneer je een video maakt is het belangrijk om de aandacht te trekken van de kijker en de boodschap goed over te brengen. Vaak zijn mensen op YouTube om informatie over een bepaald product of dienst te vinden. Zorg er daarom voor dat je video relevante informatie bevat.